O FUNDACJI EDICO

Naszym celem jest edukacja, przekazywanie wiedzy, wychowanie przez sztukę. Chcemy pomagać uczniom rozwijać talenty i zainteresowania, wspierać w pokonywaniu trudności szkolnych, a nie oceniać i porównywać.
W lipcu 2019 roku rozpoczęła działalność FUNDACJA EDICO. Dla nas kształcenie to kombinacja kilku aspektów. Z taką samą uwagą traktujemy opanowanie materiału, jak i nastawienie ucznia do zdobywania wiedzy. Ciągła chęć uczenia się, poznawania świata oraz siebie to sposób na odkrycie swoich pasji i mocnych stron. Dlatego stawiamy na rozwój kluczowych umiejętności, tj. krytycznego myślenia, samodzielności, aktywności społecznej, odpowiedzialności.
Kształcenie kulturowe idealnie spełnia to zadanie. Wyzwala entuzjazm, kreatywność, wzmacnia ciekawość poznawczą, empatię i pewność siebie. Proponowane przez nas lekcje w terenie, wyprawy ze sztuką, warsztaty teatralne i filmowe oraz projekty czytelnicze angażują emocje ucznia, przez co nauka staje się procesem naturalnym, a wiedza jest przyswajana najbardziej efektywnie.
Wierzymy, że sukces edukacyjny może osiągnąć każdy, kto przyjmie postawę proaktywną i otrzyma odpowiednie wsparcie pedagogiczne. Podczas długoletniej pracy z dziećmi zauważyliśmy potrzebę zapewnienia profesjonalnego wsparcia uczniom, którzy mają trudności w nauce. Nie wszyscy uczymy się tak samo, mamy inne predyspozycje, zdolności i ograniczenia. Przyczyny kłopotów szkolnych są często bardzo złożone. Jesteśmy przekonani, że rozpoznanie osobistych potrzeb i możliwości ucznia oraz dobranie najbardziej efektywnych metod uczenia się będzie możliwe dzięki ścisłej współpracy zgromadzonych przez nas fachowców.
Chcemy pomóc dzieciom w usamodzielnianiu się, odkrywaniu swoich mocnych stron i przezwyciężaniu słabości. Nauka konkretnych przedmiotów pod okiem doświadczonych nauczycieli przy wsparciu psychologów i pedagogów sprawi, że nabywane przez naszych podopiecznych umiejętności będą procentować także w innych dziedzinach życia.
Zarząd Fundacji

Edyta Plich
Prezes Zarządu, Fundator
Doświadczenie dydaktyczne zdobyła jako nauczycielka i dyrektorka warszawskiego gimnazjum i liceum.
Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, podyplomowych Studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Wydziale Psychologii oraz Podyplomowych Studiów Polityki i Zarządzania na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.
Moją największą siłą i szczęściem są moi synowie. Misją i pasją – edukacja i teatr, radością – drobne codzienne spotkania. Wierzę w to, co robię, mam wielkie szczęście do dobrych i mądrych ludzi, dlatego mogę realizować fascynujące projekty.

Magdalena Siekierzyńska
Członek Zarządu, Fundator
Absolwentka Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, glottodydaktyk. Trenerka skutecznego uczenia się pragnąca rozbudzać w uczniach motywację i radość z poznawania świata. Stworzyła zespół lingwistów trenujących predyspozycje językowe dzieci.
Dydaktyk z wieloletnim doświadczeniem – uczy obcokrajowców języka polskiego.
Z pasji humanistka, człowiek renesansu, zapalona pływaczka i podróżniczka.
Nasza fundacja jest dla mnie spełnionym marzeniem o miejscu, w którym każde dziecko – i to zdolne, i to, które ma trudności w nauce – mogłoby poczuć radość uczenia się, mieć satysfakcję ze swoich osiągnięć naukowych, a tym samym wzrastać jako człowiek i mieć poczucie życiowego sukcesu.

Małgorzata Ignatowska
Członek Zarządu
Rada Fundacji

Magdalena Banaszewska
Prywatnie mama dwójki dzieci żywo zainteresowana tematem rozwoju psychofizycznego i kształtowaniem człowieka w procesie wychowywania. Wiecznie ucząca się i poszukująca nowości w tej dziedzinie. Wielbicielka książek, czytania samodzielnego i wspólnego z dziećmi. Świadoma dobroczynnego wpływu codziennych rytuałów.

Agnieszka Kubica
Współpracuję także z firmą POLISH FOR YOU – prowadzę kursy kompetencji językowych oraz treningi skutecznego uczenia się dla nastolatków.
Z sentymentu do Filologii Klasycznej i wspaniałych ludzi, którzy tam pracują, nie rezygnuję z działalności w Olimpiadzie Języka Łacińskiego.
Jestem ogromną entuzjastką różnych strategii skutecznego zapamiętywania. Przemycam je również w pracy z moimi przedszkolakami. Codziennie zaskakuje mnie ich otwartość na te metody.
Cieszą mnie małe przyjemności – sushi, dobry film, rozmowa z przyjaciółką. Czasem udaje mi się wszystko to połączyć i wtedy naprawdę odpoczywam. Prywatnie jestem mamą Tomka, Maćka i Zosi oraz wielbicielką psów.

Monika Popiołek
Myślę: o tym, co będzie, o tym, czego już nie ma, czego pragnę, co kiedyś zrobię. Marzę.
Chciałabym, żeby szkoła była miejscem, w którym jesteśmy bezpieczni w wyrażaniu swoich opinii i poglądów, możemy być sobą, uczniowie nieustannie poszukują i odkrywają, nie ma ocen i czerwonych pasków, uczymy się otwartości na innych, na różnorodność, rozwijamy pasje i zainteresowania. Marzę, żeby szkoła pokazywała różne drogi rozwoju i wspierała uczniów w realizacji wybranych przez nich celów.
HRowiec duszą, sercem i rozumem. Praca z ludźmi i z myślą o nich od 20 lat. Z wykształcenia specjalistka od zarządzania i marketingu.

Katarzyna Pijanowska
Prywatnie jestem mamą stawiających wyzwania rodzicielskie dzieci oraz żoną wiecznie poszukującego optymalnych rozwiązań programisty.

Aleksandra Robens
Od 10 lat mieszkam w Lindau nad Jeziorem Bodeńskim i pracuję w dziale dziecięcym miejscowej biblioteki. Na co dzień zajmuję się wybieraniem i zmawianiem książek oraz tworzę projekty edukacyjne dla przedszkoli i szkół podstawowych. Specjalizuję się w pracy z dziećmi z rodzin emigranckich.
Od 2010 r. współtworzę polską szkołę w regionie Jeziora Bodeńskiego. Moją pasją jest literatura. Czytam od zawsze, niemal nałogowo i jestem otwarta na większość gatunków literackich, może poza fantastyką. Wierzę, że możemy zmienić wiele rzeczy na lepsze, czytając naszym dzieciom. Podróżuję, biegam, chodzę po górach, gotuję dla rodziny i przyjaciół. Jestem mamą Hani i Janka – dwojga nastolatków – oraz pięcioletniej Mii.

Izabela Janiec
Każdy człowiek jest wyjątkowy, do każdego trzeba dotrzeć w indywidualny sposób. Spotykam wiele dzieci z problemami pozakardiologicznymi. Zachęcam rodziców do ich diagnozowania i rozpoczęcia terapii.
Moim marzeniem jest stworzenie takiego miejsca, do którego można skierować zagubionych rodziców z dzieckiem wymagającym wsparcia na początku ich drogi. Miejsca, w którym rodzice dostaną kompleksowe informacje z różnych dziedzin (możliwości terapii, funkcjonowanie na co dzień, rozwiązania prawne). Mam nadzieję, że nasza fundacja odegra ważną rolę w życiu wielu rodzin.
Mieszkam w drewnianym domu zaprojektowanym przez męża architekta, blisko natury, z wieloma zwierzętami. Jestem mamą dwóch cudownych synów, Kubusia i Szymonka. Staramy się stworzyć dzieciom dużo wolnej przestrzeni sprzyjającej rozwojowi. Unikamy ekranów (na ile to możliwe) i uwielbiamy książki. Codzienne czytanie przed snem to dla nas chwila bliskości i czas na ważne rozmowy.

Izabela Nagler
Jestem mamą czwórki dzieci.

Renata Świtała
Pracuje w szkole. Jej pasją jest nauczanie.
Lubię jeździć na rowerze, odpoczywam w bliskim kontakcie z naturą.