O FUNDACJI EDICO

Naszym celem jest edukacja, przekazywanie wiedzy, wychowanie przez sztukę. Chcemy pomagać uczniom rozwijać talenty i zainteresowania, wspierać w pokonywaniu trudności szkolnych, a nie oceniać i porównywać.

W lipcu 2019 roku rozpoczęła działalność FUNDACJA EDICO. Dla nas kształcenie to kombinacja kilku aspektów. Z taką samą uwagą traktujemy opanowanie materiału, jak i nastawienie ucznia do zdobywania wiedzy. Ciągła chęć uczenia się, poznawania świata oraz siebie to sposób na odkrycie swoich pasji i mocnych stron. Dlatego stawiamy na rozwój kluczowych umiejętności, tj. krytycznego myślenia, samodzielności, aktywności społecznej, odpowiedzialności.

Kształcenie kulturowe idealnie spełnia to zadanie. Wyzwala entuzjazm, kreatywność, wzmacnia ciekawość poznawczą, empatię i pewność siebie. Proponowane przez nas lekcje w terenie, wyprawy ze sztuką, warsztaty teatralne i filmowe oraz projekty czytelnicze angażują emocje ucznia, przez co nauka staje się procesem naturalnym, a wiedza jest przyswajana najbardziej efektywnie.

Wierzymy, że sukces edukacyjny może osiągnąć każdy, kto przyjmie postawę proaktywną i otrzyma odpowiednie wsparcie pedagogiczne. Podczas długoletniej pracy z dziećmi zauważyliśmy potrzebę zapewnienia profesjonalnego wsparcia uczniom, którzy mają trudności w nauce. Nie wszyscy uczymy się tak samo, mamy inne predyspozycje, zdolności i ograniczenia. Przyczyny kłopotów szkolnych są często bardzo złożone. Jesteśmy przekonani, że rozpoznanie osobistych potrzeb i możliwości ucznia oraz dobranie najbardziej efektywnych metod uczenia się będzie możliwe dzięki ścisłej współpracy zgromadzonych przez nas fachowców.

Chcemy pomóc dzieciom w usamodzielnianiu się, odkrywaniu swoich mocnych stron i przezwyciężaniu słabości. Nauka konkretnych przedmiotów pod okiem doświadczonych nauczycieli przy wsparciu psychologów i pedagogów sprawi, że nabywane przez naszych podopiecznych umiejętności będą procentować także w innych dziedzinach życia.

Zarząd Fundacji

Edyta Plich

Edyta Plich

Prezeska Zarządu, Fundatorka

Prezes fundacji Edico, dyrektor Towarzystwa Inteligentnej Młodzieży (TIM).
Doświadczenie dydaktyczne zdobyła jako nauczycielka i dyrektorka warszawskiego gimnazjum i liceum.
Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, podyplomowych Studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Wydziale Psychologii oraz Podyplomowych Studiów Polityki i Zarządzania na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.

Moją największą siłą i szczęściem są moi synowie. Misją i pasją – edukacja i teatr, radością – drobne codzienne spotkania. Wierzę w to, co robię, mam wielkie szczęście do dobrych i mądrych ludzi, dlatego mogę realizować fascynujące projekty.

Magdalena Banaszewska

Magdalena Banaszewska

Członkini Zarządu

Absolwentka SGH i Uniwersytetu Warszawskiego. W życiu zawodowym związana przede wszystkim z działalnością komunikacyjną i marketingową, wspierająca rozwój marek.
Prywatnie mama dwójki dzieci żywo zainteresowana tematem rozwoju psychofizycznego i kształtowaniem człowieka w procesie wychowywania. Wiecznie ucząca się i poszukująca nowości w tej dziedzinie. Wielbicielka książek, czytania samodzielnego i wspólnego z dziećmi. Świadoma dobroczynnego wpływu codziennych rytuałów.

Magdalena Siekierzyńska

Magdalena Siekierzyńska

Członkini Zarządu, Fundatorka

Właścicielka szkoły POLISH FOR YOU w Warszawie.
Absolwentka Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, glottodydaktyk. Trenerka skutecznego uczenia się pragnąca rozbudzać w uczniach motywację i radość z poznawania świata. Stworzyła zespół lingwistów trenujących predyspozycje językowe dzieci.
Dydaktyk z wieloletnim doświadczeniem – uczy obcokrajowców języka polskiego.
Z pasji humanistka, człowiek renesansu, zapalona pływaczka i podróżniczka.

Nasza fundacja jest dla mnie spełnionym marzeniem o miejscu, w którym każde dziecko – i to zdolne, i to, które ma trudności w nauce – mogłoby poczuć radość uczenia się, mieć satysfakcję ze swoich osiągnięć naukowych, a tym samym wzrastać jako człowiek i mieć poczucie życiowego sukcesu.

Małgorzata Ignatowska

Małgorzata Ignatowska

Członkini Zarządu

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Polonistyki. Od 2005 roku zajmuje się produkcją spektakli teatralnych i wydarzeń kulturalnych. Na stałe związana ze Stowarzyszeniem Studio Teatralne Koło, Stowarzyszeniem Artanimacje i Teatrem Ochoty.

Rada Fundacji

Aneta Derda

Aneta Derda

Przewodnicząca Rady Fundacji

Absolwentka filologii polskiej, specjalizuje się w rozwoju i promocji czytelnictwa, edukacji antydyskryminacyjnej oraz edukacji filmowej. Trenerka kompetencji miękkich i metodologii nauczania. Przez kilkanaście lat była nauczycielką wiedzy o społeczeństwie. Współpracuje na stałe z Centrum Edukacji Obywatelskiej, gdzie koordynuje ogólnopolskie projekty edukacyjne dla szkół. Wierzy w moc storytellingu jako metody na rzecz integracji i przeciwdziałaniu wykluczeniu.

Marta Przybylik-Wiśniewska

Marta Przybylik-Wiśniewska

Polonistka, redaktorka, dziennikarka radiowa. Kiedyś w Polskim Radiu, potem w Deutsche Welle, a obecnie w berlińskim COSMO po polsku. Podróżuję między Warszawą a Berlinem, nagrywam podcasty językowe Lepiej po polsku, zgłębiam tajniki mediów społecznościowych, a przede wszystkim towarzyszę synowi Marcelowi w niełatwych zmaganiach z polską szkołą. Z nadzieją, że się kiedyś zmieni, choćby dzięki Alternatywnej Liście Lektur 🙂

Monika Popiołek

Monika Popiołek

Ciekawi mnie świat. Interesuję się wieloma rzeczami: ludźmi, rodziną, otoczeniem, roślinami w ogrodzie, liśćmi na drzewach, słońcem, morzem, książkami, filmem…

Myślę: o tym, co będzie, o tym, czego już nie ma, czego pragnę, co kiedyś zrobię. Marzę.

Chciałabym, żeby szkoła była miejscem, w którym jesteśmy bezpieczni w wyrażaniu swoich opinii i poglądów, możemy być sobą, uczniowie nieustannie poszukują i odkrywają, nie ma ocen i czerwonych pasków, uczymy się otwartości na innych, na różnorodność, rozwijamy pasje i zainteresowania. Marzę, żeby szkoła pokazywała różne drogi rozwoju i wspierała uczniów w realizacji wybranych przez nich celów.

HRowiec  duszą, sercem i rozumem. Praca z ludźmi i z myślą o nich od 20 lat. Z wykształcenia specjalistka od zarządzania i marketingu.

Katarzyna Pijanowska

Katarzyna Pijanowska

Filolożka z wykształcenia. Z zamiłowania trenerka efektywnego uczenia się. Nie śpiewam, ale rysuję. Nie gram w tenisa, ale dużo jeżdżę na rowerze. Zwykle czytam pięć książek jednocześnie. Zawsze piętrzą się przy moim łóżku, a karta biblioteczna ma przekroczony limit. Chętnie sięgam po intrygujące poradniki, wegańskie książki kulinarne, szwedzkie kryminały i powieści Jane Austin w oryginale.

Prywatnie jestem mamą stawiających wyzwania rodzicielskie dzieci oraz żoną wiecznie poszukującego optymalnych rozwiązań programisty.

Aleksandra Robens

Aleksandra Robens

Jestem absolwentką Wydziału Wiedzy o Teatrze Warszawskiej Akademii Teatralnej. Tuż po studiach pracowałam przez kilka lat w Dziale Literackim Teatru Polskiego.

Od 10 lat mieszkam w Lindau nad Jeziorem Bodeńskim i pracuję w dziale dziecięcym miejscowej biblioteki. Na co dzień zajmuję się wybieraniem i zmawianiem książek oraz tworzę projekty edukacyjne dla przedszkoli i szkół podstawowych. Specjalizuję się w pracy z dziećmi z rodzin emigranckich.

Od 2010 r. współtworzę polską szkołę w regionie Jeziora Bodeńskiego. Moją pasją jest literatura. Czytam od zawsze, niemal nałogowo i jestem otwarta na większość gatunków literackich, może poza fantastyką. Wierzę, że możemy zmienić wiele rzeczy na lepsze, czytając naszym dzieciom. Podróżuję, biegam, chodzę po górach, gotuję dla rodziny i przyjaciół. Jestem mamą Hani i Janka – dwojga nastolatków – oraz pięcioletniej Mii.